Konverteringsspårning

Undrar du var dina ordrar eller förfrågningar kommer från?

Har du Google Analytics och kan se trafiken, men inte vilken kanal som presterar bäst?

Konverteringsspårning möjliggör att spåra via vilken kanal dina kunder som köper eller ber om offert kommer ifrån. Genom att veta vilken kanal (Google Ads, direkttrafik, organisk trafik, sociala media) som presterar bäst kan du mer effektivt lägga marknadsföringsresurser där de gör som mest nytta!

Konverteringsspårning

Vad ingår?

Google Search Console – För att analysera organisk trafik och hålla koll på webbplatsfel.

Google Analytics – Spårar all trafik på siten och kommer presentera omsättning/antal order per kanal eller antal förfrågningar per kanal.

Google Tag Manager – Spårningen installeras med tagstyrning som triggas varje gång någon slutför ett mål.

Exempel på mål som stöds:

  • Klickat på telefonnummer
  • Klickat på e-postadress
  • Fyllt i kontaktformulär
  • Köpt en vara (e-handel) – intäkten skickas till Analytics så ni kan avläsa faktiska siffror på försäljningen

För vem?

Vi erbjuder just nu fastpris på konverteringsspårning för dig som har WordPress eller WooCommerce.

Månadsrapportering från Google Analytics kan ställas in så ni automatiskt får rapporter på trafik och konvertering. 

Pris

1995:- per site

Viktigt: för att fullfölja installationen krävs:

Access till hemsidan (admin)

Ftp-access